Неділя, 22.12.2024, 10:05
Танцювальний Львів
Вітаю Вас Глядач | RSS | | PDA - для мобільних
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Румба
NazarioДата: Понеділок, 24.01.2011, 23:02 | Сообщение # 1
Группа: Модераторы
Сообщений: 128
Статус: вийшов
Партнер
Танець Румба (Rumba) був зароджений на Кубі. Як типовий танець "гарячого клімату" він став класикою всіх латиноамериканських танців. Румба - повільний танець, який характеризується плотськими, наповненими любов'ю рухами і жестами, має латиноамериканський стиль руху в стегнах, це танець для двох, танець кохання і стримуваної пристрасті ..., танець, в якому як не можна яскравіше розкривається взаємодія двох начал - чоловіка і жінки, що утворюють пару. Він пронизаний еротизмом, спокусливим фліртом, драматизмом і пластикою.

Традиційно вважається, що батьківщиною румби є Куба - своєрідний центр карибської культури. І здебільшого це правда - дика екзотика цієї острівної держави, романтика океанських просторів і золотих пляжів, плотський дурман гаванських портів і неприборканий норов креолів - все це безсумнівно породило то безліч емоцій, якого витканий в королеві латиноамериканських танців - румбі. Але не варто забувати, що вітерець-то, розпаливши ця пожежа, подув зовсім з іншого континенту ...

Давним-давно це було, в епоху заселення європейцями обох американських материків та прилеглих островів. Разом із заможними «новими» євро-американцями завозилися і чорні раби з різних частин західної Африки (переважно із західної її частини), які привезли з собою незвичайно складні для європейського слухача барабанні ритми і виконувані під них ритуальні танці.

Своєрідність африканських ритмічних малюнків зараз відоме у всьому світі, але за часів відкриття Нового Світу неймовірне змішання звуків і контрастних ритмів в один ритмічний малюнок викликало відторгнення у європейського слухача, як щось не має відношення до музики. І ось, не дивлячись на важке життя, чорношкірі переселенці відродили у своєму середовищі традиційні «розваги» - танці під складні ритми різноманітних, часто далеко немузичних, ударних інструментів. Недарма вважається, що назва танцю румба походить від назви свята танців у чорних рабів.

Існують й інші варіанти походження назви танцю. Один з них від назви інструментальних оркестрів, використовуваних для виконання танцю з 1807 року - «rumboso orquestra». В інших варіантах розглядаються схожі слова типу «rumbo» - «дорога, курс, розкіш» (ісп.), «rumba» - «гулянка, пиятика, купа» (вуст. ісп., Куб.), «Rhum» - сорт лікеру . Але, якщо задуматися, то назва танцю з'явилося дуже давно, ще тоді, коли характер танцю був зовсім інший, тому - Етимологічні вишукування тут зайві.

Походження фігур виконуваних в сучасній румбі можна розглядати як спадщина її старовинної форми - ритуального танцю чорних рабів, тобто імітація рухів різних домашніх тварин і людей у певних ситуаціях. Є навіть згадки про румбі імітує бійку бійцівських птахів, причому основним рухом в цій пантомімі був прообраз сучасного основного ходу. Щоправда, це не дуже точна інформація ...

Як ми бачимо, хореографія румби не має особливо «аристократичних» предків, тоді звідки ж взялася ця грація, одночасна чіткість і пластичність руху? Звичайно з музики! Музика - душа будь-якого танцю, в румбі грає формоутворювальну роль.

У сучасній мові «румба» - це загальна назва кількох афро-кубинських напрямків музики і танцю. Існують декілька форм музики афро-кубинської румби. З них три найважливіші це: гуагуанко, колумбія і ямбу. Також згадується про таона, румба де салон - яку танцювали в салонах, румба-ящик (румба ла де Кахон), також Конга, румба арроядера, румба чамбелона, румба компарс і т.д. Також і сон є частина румби, оскільки має дуже схожий ритм і підтримується за рахунок клаве. Різниця в ритмах сона і румби існує, вона знаходиться в стержні ритму. При виконанні румби або сона використовують клаве, який є музичним інструментом і виконує функцію ручного метронома, тим самим, створюючи ритм сона або румби.

Гуагуанко, в основному складається з ритмів африканських барабанів, який накладається на ритм клаве, що представляє зміщений акцент, знайомий як 2-3. Спів без музичного супроводу нагадує старовинні іспанські мелодії, які накладаються на ритми африканських барабанів. Виповнюється гуагуанко одним або кількома солістам, тему і слова вигадують по ходу виконання пісні. Структура ритму гуагуанко грунтується найчастіше на ритмі румба-сон.

Рештою двома видами афро-кубинської румби є ямбy і колумбія. Ямбy - найповільніша румба. Колумбія - найшвидша з усіх трьох.

Інколи під час виконання Румби, бували моменти, коли не було музичних інструментів, тоді музиканти користувалися дерев'яними ящиками для перевезення солоної риби. Під час імпровізації на ящиках, була створена румба-скриньку. Іноді в місце клаве грали ложками, також в румбі-скриньці, рідше користувалися іншими засобами, такими як дерев'яні стільці, двері, дошки, пляшки, глиняні вази або будь-які інші засоби, якими можна було створювати звук з ритмом 6x8.

Варто зазначити, однак, що в сучасному танці румба все частіше використовується не оригінальна кубинська румба, а стилізована з чітким за швидкості ритмом, рідше використовують румбу взагалі без drum-треку. Ритм ловиться по басової секції. Такий варіант музичного супроводу збільшує чуттєвість танцю, робить його більш витонченим, але водночас і більш далеким від оригіналу.

Румба перекочувала в США в 30-х роках минулого століття як поєднання оригінальної «сільської» румби з Гуарача, соном і кубинським балера (не плутати з іспанським балера). А широка популярність до танцю прийшла після фільму «Румба» (1935 рік), в якому чарівний танцюрист завоював танцем серце багатої спадкоємиці. До речі, незважаючи на те, що роль танцюриста грав американський актор Джордж Рафт, танцювальні партії виконував латинос Франк Велос.

Британський вчитель танців Марголіт, побувавши в 1947 році в Гавані, ввів кроки на рахунки «два» і «три», а так само незрозумілий для танцюриста того часу крок на «чотири». Ці нововведення значно відрізняли новий варіант румби від вже усталеного варіанту американської румби починався на рахунок «раз». Після палких дебатів ці кроки в 40-х - 50-х роках минулого століття були включені в стандартизовану Міжнародну Кубинську Румбу.

Сучасний чуттєвий характер румба придбала завдяки відсутності кроків на сильний рахунок «раз», який протанцовивается стегнами через контрольованого перенесення ваги з однієї ноги на іншу. Значно сповільнилося ритм виконання танцю, що зробило румбу самим повільним танцем латиноамериканської програми. Сучасна румба не має прогресивного характеру, тобто не відбувається спрямованого руху по паркету як в самбі або пасодобле, але в той же час в румбі, завдяки її повільного ритму, виконуються самі хитромудрі хореографічні трюки шпагати, розтяжки, полуподдержкі (правила обмежують відрив ніг від паркету з міркувань безпеки). Сучасна румба - це танець тіла, танець ритму, і найголовніше: румба - це танець з сюжетом всередині пари. Коли ви дивитеся румбу - ви дивитеся маленький спектакль «Історія кохання».


Я не стараюсь танцевать лучше всех остальных. Я стараюсь танцевать лучше себя самого. (Михаил Барышников)
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:
Хто сьогодні був на форумі
Танцювальний Львів © 2010 р.
Create a free website